måndag 28 juli 2008

Nytt blod till Containern!

Ja! Nu är vi två nya "ung-i-sommar-jobbare" i containern. Jag som skriver heter Julia Holst, 17 år gammal och jag är sjukligt dålig på att åka skejtboard! Min kompanjon, partner i crime för veckan är Simon som är ett år yngre än mig, alltså 16 år! Idag är min första dag i containern och innan dess så har jag jobbat i kiosken. Där har jag för det mesta sålt litervis efter litervis med coca-cola till små skejtkids, gjort en och annan baguette och micrat pizzor. Det har varit kul att träffa alla små skejtkillar och nu har jag insett att skejtande inte är en hobby, det är en livstil! Folket som skejtar här lever för att skejta och allt kretsar runt skejtande 24/7. 

Det händer mycket här i Malmö för tillfället, nu i helgen så var det både Stapebäddsfestivalen och Möllevångsfestivalen. Stapelbäddsfestivalen var trevlig och bjöd på massa bra, unga lokala band som drog hit en helt annan sorts folk än som i vanliga fall brukar hänga här. Både på gott och ont kanske. Det var kanske något dumt att placera båda festivalerna samtidigt, då möllevången hade lite mer och erbjuda och folk kanske valde mellan de två festivalerna. Men här var smockat alla dagarna så den här festivalen verkade inte lida i alla fall! 

Inga kommentarer: